poniedziałek, 31 października 2016

Święto Zmarłych , Halloween

I oto nadeszła chwila , gdy zabrałam się za napisanie pierwszego posta na tym blogu.Prawdę mówiąc wątpię , że ktoś odwiedzi moją stronę , ale bloguję głównie dla siebie , nie chcę udostępniać go ,ani nikomu o nim opowiadać. Nie pojawi się żaden post o mojej osobie . Sądzę , że wszystkie informacje,które się na tym blogu znajdują , w zupełności wszystkim wystarczą :) .


A więc wracając do tematu dzisiejszego posta . Święto zmarłych - dla wielu czas smutny i przygnębiający . Sądzę , że chyba nikt nie lubi chodzić na cmentarze , lecz "trzeba" . Gdy już przyjdzie ten jeden dzień w roku - 1 listopada , zdajemy sobie wtedy sprawę , że nie bywamy tu często. Doskonale wiemy o tym , że robimy to tak jakby z przymusu , po to aby szybko "to" załatwić i mieć "to" z głowy . "To" ? No właśnie ... Nie chcemy dopuścić do siebie tej wiadomości , że nie dbamy o swoich bliskich zmarłych . Co prawda , jeśli zmarł by nam jeden z rodziców , przez jakiś czas chodzilibyśmy częściej go odwiedzać .Ale czy tylko osoby , z którymi widywaliśmy się na co dzień , i którzy byli nam najbliżsi zasługują na pamięć? Na pamięć zasługuje każdy , lecz nie wszyscy mogą jej doświadczyć.Czasem to wszystko mnie przeraża . Nie fakt , że całe społeczeństwo tak postępuje .Przeraża mnie to , że sama ja nie mogę powiedzieć , że mnie to nie dotyczy . Każdy z nas ma swoje życie , wiele spraw do załatwienia. Ciągły bieg żeby zdążyć . Przez ten chaos zapominamy o zmarłych . A co jeśli to o nas kiedyś wszyscy zapomną ? Co jeśli nie znajdzie się ani jedna osoba , która będzie się za nas modlić ? To bardzo prawdopodobne ...
Przez ten jeden konkretny tydzień , wszystkie cmentarze są oświetlone przez znicze . Prawda , że to zdumiewające , szczególnie po zmroku ? Szkoda , że w pozostałe dni w roku to tak nie wygląda .

Druga sprawa do poruszenia to Halloween -temat rzeka. Można o tym się naprawdę dużo rozpisać,ale ja zamierzam wyrazić tylko swoją krótką opinię . Zdania Polaków są podzielone . Jedni mówią :"Przecież to nie szkodliwa zabawa dla dzieci . Mają one z tego wielką frajdę . " . Inni twierdzą , że :"To nie zgodne z nauką kościoła " . Ja jestem nastawiona negatywnie na to "święto" . Moim zdaniem to taka parodia święta zmarłych . Nie rozumiem po co ta  cała szopka , multum postów na portalach , poradniki na YouTube . Plaga. . Co ma na celu przebieranie się za jakieś potwory , które nigdy nie istniały i istnieć nie będą ?Oczywiście nie mam nic do osób ,które to obchodzą , ich życie .Ale po prostu nie przekonują mnie te zabawy  Jest to moja osobista opinia , z którą chciałam się podzielić . Zdaję sobie sprawę , że każdy może mieć inne zdanie i to rozumiem :)

A jakie jest wasze zdanie na temat święta zmarłych i halloween ?



4 komentarze:

  1. Kiedyś obchodzono dziady i ludzie nie narzekali. Teraz wiele osób jest źle nastawionych bo "z zachodu" a większość naszych świąt ma jedynie polskie elementy ale pochodzą właśnie z zachodu.
    http://wiktoria-komisarz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Halloween nie obchodzę. Święto zmarłych to czas, kiedy wspominam bliskich zmarłych, ale szczerze mówiąc nie tylko tego, jednego, szczególnego dnia. Ważne, jest aby pamiętać na co dzień :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja Haloween nie obchodze, ale nie widze tez wtym zadnego problemu. Dzien Zmarlych i Haloween to dwa osobne dni, a to ze sa blisko siebie to co z tego? Poza tym za kochajacymi osobami nie powinno sie myslec tylko w "swieto" zmarlych, ale przez caly rok :))!

    Buziaki xx ZYCIEDLAPASJI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę że ile ludzi na ziemi tyle osobnych zdań na ten temat :D wiem że jedni będą za halloween a inni nie. My polacy mamy coś takiego, że odgradzamy się od świata wielką płachtą tak aby nic z innych kultur do nas nie przyszło. Jednak mało osób wie, że wiele z naszych tradycyjnych tradycji jest zaczerpnięte z innych kultur, na przykład nasz pyszny, polski karpik. To tradycja z czasów komuny zaczerpnięta z rosji :3
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie ♡
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń